Sunday, August 2, 2009

Alamak!

Patut r malam sebelumnya aku mimpi ngeri. Dan setiap kali aku mimpi ‘ngeri camtu, memang sah aku akan ditimpa bencana malapetaka yg tak terkira cuaknya. Rupanya, aku terkantoi pasal masa aku still keje part time bape bulan dulu, aku pernah lepak ngan brader2 kat area bandar bukit tinggi. Aku mmg wat plan yg cukup cantik masa tu. Antara org yg bersubahat ngan aku ialah adik aku yg taat setia kat aku tu. Huhuu... Yela, nak pastikan line clear bukan senang, tambah2 masa tu aku betul2 ada konflik dalaman.. Kusut fikiran. Maklum r, dulu kiter ni budak bermasalah sape tau... Asal aku tunjuk result bagus, takde sape sibuk hal aku...


no big deal pun. Brader2 tu dijamin baik. Hidup sebagai org yg belum mencapai 18 tahun ni boleh tahan banyak bodyguard r... Imagine r, tempat aku lepak pun cousin aku ada jerr... org sume cuak pasal kiter, tapi kiter rilek jerr... So, better enjoy r detik2 sweet seventeen tu.. Tu r aku. Nak wat cane, aku tau r jaga diri aku. Dah banyak kegiatan gila yg aku pernah buat. Tapi lepak ngan brader2 tu mmg yg paling cari maot punya... Nak wat cane, aku ni tabiat opportunist tu susah nak buang. Memandangkan aku kenal sgt ngan brader yg nak belanja aku tu, aku setuju je r ikut dia ngan kawan dia. Kalau ikutkan, salah tau buat mcm tu. Jgn tiru ok.

Aku mmg tak tau pun masa tu brader F tu sebenarnya nak ngorat aku. Selama aku kamcing ngan abang2, takde sorang pun pernah ada hati ngan aku. Bapak lawak r. Geli ketiak aku.


So aku pikir, “kalo aku accept, jimat sket duit dinner aku. Kalo kata tak, aku takde member nak teman aku makan. Dah r Klang waktu mlm ni mcm2 ada. Rasa tekad jerr nak berhenti kerja... Eee...”


Tanduk aku pun tumbuh pada masa tu. Jeng3... Aku setuju r, walopun aku secara rasminya letakkan harapan tinggi kat mamat tu tanpa aku sedari. Hmm, bila pikir balik, aku tak tau langsung pun yg mlm tu dia nak ngorat aku sehingga dia kol aku, baru aku tau. La... nape tak gitau awal2. Kalo tak aku tak r layan borak ngan dia. Skul rendah pun kalo kawan ngan dak laki, takde isu sgt sebab simple jerr. Takyah nak citer pasal boyfren kerr, baju lawa tak lawa kerr... Sebagai perempuan, meluat gak kadang2 kalo member pompuan asik citer bende yg terlalu biasa bagi sorang pompuan. Citer r pasal kehidupan kerr, lawak bodoh kerr... Baru r enjoy. aku mmg suka kawan ngan abang2 sejak form 3. Kalo ngan kakak2, takde chemistry sebab pompuan ni mcm2 sket... Masa form 1 pun senior kat hostel tak suka aku. Lebih senang kamcing ngan abang2 ni. Credits to Syuk... Huhu... Dorang lebih pengalaman n kira matang r. (walopun dah umo 23 tahun pun masih layan game kat cC sampai aku ngantuk kena tunggu)..


Geramnya aku semalam. Cousin yg mmg suka kacau aku tu siap tambah bencana, “Ha, tu mcm muka kantoi jerr tu.”


Mak aihh... Sampai camtuh sekali dia hentam aku... Weh, aku dah taubat r... Dah r masa kat kampung last year dia wat aku sampai nanges hanya kerana aku tak nak wat air (maksud, gi dapur. Mesti r sedih... Aku ni mmg tak cukup sifat pompuan). Seems like war has not end.


Gilerr cuak aku takley tido sampai aku gi basuh baju dlm pukul 1 pagi. Tido kul 2. Ishh, takley terima r cara aku dikantoi. Depan mak aku sih! gilerr babeng r!!! Semalam aku g r makan2 kat uma cousin aku lagi 1 yg baru pindah s. alam tu. Kat area campus Puncak Perdana UiTM jerr... Punya r aku terkejut beruk+homo erectus rupanya pada mlm aku lepak2 (tarikhnya aku tak ingat), cousin aku ada kat bukit tinggi. Nahh! Amek ko. Patut r mlm tu aku rasa tak sedap, mcm ada stalker jerr..



Kih3... Nak wat caner, berani buat, berani tanggung r. Seperti kebiasaan kalo aku terkantoi, aku agak arif dlm mengendalikan urusan terkantoi ni. Penjelasan yg bernas akan aku bentangkan. Org bijak kena r bijak... Aku takyah membohong pun. Menipu dosa tau. Benda dah lama pun.


Bukan aku yg membohong, adik aku yg menipu. Adik aku cakap malam tu ada pompuan. Hee... Padahal terang2 mmg aku je sorang dak pompuan, 3 org dak laki. kalo dorang abang aku mmg best r. Bukan aku yg mintak adik aku cover. Yela, adik aku pun tak nak r mak aku risau tak memasal... Mak aku dah r amek berat gilerr kat aku. Kang dia risau kang. Tekanan darah dah r rendah tu. Pagi tadi my Mom siap janji, lepas pencen mak aku nak cari rumah kat Egypt utk dok temankan aku, takut apa2 hal jadi kat aku.

Paling aku nak tergelak bila pikir hal ni, masa mlm aku lepak2 sebelum gi midnight meeting kat tempat keje aku tu, Bro F tanya aku pasal umur aku dgn spesifik. Punya r dia terkejut. Dia ingatkan aku dah 18 genap tahun. Laa.. aku kan hari jadi 8 November... 17 thn lagi r... Dia pun cakap,

“Kalau ***(nama panggilan aku...hehe...) report kat polis kitorang wat apa2 kat ***, kitorang mmg terus masuk lock up tau.Bawah 18 tahun mana ley merayau lebih pukul 11 mlm”

Aku pun tersengih je r.... Heee.... dalam hati, “bosannya org layan kiter cam budak kecik... Tau r dah ‘dewasa’. Nyampah...”

Abg Yakin yg aku respect pun membuka cerita, “Dulu aku pernah r bawak sorang minah ni. Tgk mcm matured gilerr. Rupanya baru 15 tahun. Last2 kena gi Balai, kol mak bapak dia.”


tu r, bonceng lagi anak dara org sampai mlm. Padan muka hang...

No comments:

Post a Comment