Friday, November 19, 2010

Eidul Adha's


Yeah, semua dah terbengkalai tidur. Ada feel sikit nak menaip mencurah perasaan. Aku tak penat lepas beit Humaira’s Open House for Eid Adha siang tadi sbb dah tertidur lepas Maghrib. Tahu2 ‘Kakak2 VVIP’ @ kakak2 sayang sampai. Mmg dah reserve makanan utk mrk. Huhu. Kedengaran suara2 sayup penuh ceria, tapi ambil beberapa ketika sebelum hilang mamai.

Post-mortem? Selaku ahli Beit Humaira’ (thn ni jawatan ketua rotate pd Siti Shahirah, harap maklum), mmg puas hati. Everything worked as planned. No need for plan B, all guests cooperated well by not to involve in any food preparation.  Senang ckp tak ada yg kena susah2 tolong. Semua dah siap. We set up 2 simple rules today:-

No helping out in the kitchen
Please eat, eat, eat and eat! Bleez! Arghh!

I was so excited the night before, that I enjoyed smashing the rice for Nasi Impit till’ the adzan of Subh. And after Subh prayer, Zzzz… Konon excited sampai tak mengantuk.Konon! Ahahaha.

“Eh, dah 7.30 a.m.”

Tidur lagi.

Siti Shahirah dah membunyikan penyedut hampagas. Oh aku banyak tidur pulak. Kalaulah tak siap semua, menangis air mata darah aku. Nak2 sharp pukul 10 ada si fulanah dah terpacak depan pintu. Ehem! Huk3…

“Mmg dah set nk breakfast sini!”
Hati M ketuk,”Amboi kamu! Hehehe…”

 Semalam, tugas aku ‘delayed’ beberapa jam disebabkan oleh kerak nasi yg degil sungguh. Aduh! Sakit jari masih terasa. Hampir tercabut kuku dek cuba mengopek kerak yg dah semacam mengakar dlm periuk tu. The feeling of missing my long nails (Amoi 1: Eww, M) passed by… Hee, nak kena rotan dgn Naqiyan ke apa? Rindu2 pulak tempat syaitan ‘bergayut’…

(Amoi 2: )

Hari yg sama, semua ahli usrah a.k.a. SC diberi homework utk perjumpaan akn dtg. Kasihan tgk kakak mentor yg sibuk. Harap kami boleh jadi tenaga pengerak terbaik. Kami penyokong setia! Cewah.

Khairunnisa si gadis mumtaz pernah berkata, “M sejak akhir2 ni ‘feelingless’ (kurang terserlah kecepatan tersentuh>>>actually, bdk menangis aku ni).”
“Oh ya?” M buat gaya bajet ala2 matured. Aiyaa.

Jadi ekspresi ‘feeling’ yg dimaksudkan  tu pergi mana? Mari sini aku ckp, pergi ke sini:-

-Suasana meriah dgn ucapan2 penuh kasih dari para tetamu hari ni. Aura positif menyerap.
-Terharu dpt dgr bacaan hadith Kutub Sittah.
-Kata2 seorang kakak, “Kalau ilmu tu tak ‘serang’ akal (yakni tercetus kefahaman), dia masih boleh ‘serang’ hati>>>itulah benda yg aku cuba susun dlm bentuk kata2 bila aku bisik, “Suatu hari aku akn benar2 memahami’ ‘ayat2 indah’ ni”
-drama / filem tangkap leleh
dan yg sekutu dgnnya…  Hakikatnya, aku masih seorang bdk kuat nangis. Malu. Cuma amount of lacrimal secretion berjaya dikurangkan setakat bertakung dekat mata je.

Harapan: dpt berkumpul mcm ni lagi walaupun ada yg tak dpt hadir… Dlm berkumpul tu juga,

PESANAN Super Senior: JGN LUPA doa dpt habis 6 thn di Mesir ni, jgn dok doa utk mumtaz je. Bumi Mesir ni pun kdg2 tak kuat nak kekalkan keamanan di atasnya… Entu ‘aarif?

p/s: sebarang cadangan amatlah dialu-alukan kalau2 ada rezeki kami nak open the house lagi. Insya Allah.Ngee

No comments:

Post a Comment