Tuesday, August 10, 2010

Sya'ban at the Eleventh Hour


Sedia maklum, telefon bimbitku yg lama itu sudah sampai ke penghujung kemampuannya.  Rancangan terpaksa diolah, tak ada spare jawabnya. Oh tak mengapalah. Telefon baru mesti dibeli jua. Mulanya aku aku dah target satu model dari jenama Siti Errica, tapi aku akhirnya beralih kpd jenama Rokiah pula. Katanya Siti Errica terlalu delicate. Maklumlah, lihat saja 2 pita perekat yg menjawab jerih perit yg dilalui The Old Rokiah.Tiba2 aku meragui ketahanan Siti Errica.
Moga kau bertahan lama wahai Rokiah Jr.... Haihh… (At least ‘till M got mumtaz in every subject… muahaha… sounds like forever…) 
sreeeetttt..... AKU TAK SUKA MERAPU!!! Serabut Betul... Aiyaa
Itu bukan cerita utamanya…
Insya Allah, beberapa jam lagi kita akan menyambut 1 Ramadhan. Memetik kata2 seorang penceramah, “Moga sebulan itu dpt kita gunakan sebaik-baiknya, bukan sibuk dgn baju raya atau langsir…” (Ngee… Baju rayaku dah settle, amoi banyak senang hati…)

"Ramadan is the (month) in which the Quran was sent down, as a guide to mankind and a clear guidance and judgment (so that mankind will distinguish from right and wrong).." (Surah al-Baqarah, verse 185)


Narrated Abu Huraira (r.a): The Prophet said:"... whoever fasts during Ramadan out of sincere faith and hoping to attain Allah's rewards, then all his past sins will be forgiven."
(Sahih Al-Bukhari)




No comments:

Post a Comment