Monday, September 20, 2010

Standard?

Kononnya daku berbahagia krn menyangka berat bagasiku tak mungkin akan berlebihan. Kemudian aku menimbang, alamak! Dah masuk dlm 25kg ni... Adrenalin memainkan peranan.Cuba keluarkan lagi apa2 yg masih boleh muat dlm bagasi tgn. Arghh, lantaklah! Dah siap2 duit kalau2 kena buat bayaran. Kelas ekonomi mmg begitu. Aku akn terbang dgn Qatar Airways.

Terbang ke memori kali pertama naik besi terbang...

"Org pergi UK pun tak berat mcm ni."

Tersentap aku dgn kata2 kakitangan MAS tu. Yg pasti dia tak maksudkan aku. Masa tu, aku terfikir, "Apa beza kami yg pergi Mesir dgn yg pergi UK tu? Lebih 'standard'kah org yg pergi UK? Sebab awk bagi peluang saya lepas timbangan bagasikah awk rasa awk berhak buat kenyataan spt tu?" Oh tidak, sememangnya berat bagasi aku tak berlebihan jadi terang2, kalau dia betul2 maksudkan sangkaan burukku (ttg mana satu lebih satndard) tu, dia tak ada hak. I'm sure she didn't mean anything. Chill, babe...

Kwn2 ni pun satu, tongkol2 halia pun nak bawa. Beragaklah sedikit. Pergi belajar luar negara bukan nak lebihkan makan yg sedap2, sampai semua perencah masakan nak bawa. Haha. Tapi terpulanglah pada individu tu, bak kata Mak, "Kalau kena bayar, bayar saja..." Hoho... 

Amoi 1: Yeah...! Bayar saja mehh...

Sehari dua sebelum itu Mak dan adik dah tolong timbangkan bagasi aku. Mcm biasa, aku teramat paranoid masa tu. Kalau tidak masakan Mak tolong timbang utk memujuk hati kecilku ni. Kata beliau tak ada apa2 nak risau. Beliau pun dah biasa naik flight. Mcm mana pula yg kena bayar sampai RM900++? Hehe... Mcm aku kata tadi, lantaklah. Asal tak minta duit aku sudah... Huhu. "KITA ADA DUIT... YEAH..."... Bunyi mcm sombong di situ... Padahal harta tak adalah berkepuk mana pun. Kah3. 

Harapanku supaya penerbangan tak ubah mcm yg tertera dlm e-ticket. Agak berat tgn ni nak hubungi pejabat Qatar Airways. Hihi... Kelas dah mula sejak semalam, 19/9/2010... Subjek kegemaran aku, Biochemistry pula tu yg mula2 sekali. Mmg pembalasan namanya tu krn suka2 balik SEDIKIT lambat. Ulangi, SEDIKIT shj lambatnya krn esok, 21/9  patutnya bertolak ke KLIA. Berdebarnya nak tinggalkan 'syurga' dunia, Malaysia... Waa... 

Amoi 2:  Kuih Laya you bawa lain thn saja oh?
M: Isk3, begitulah nampaknya...




p/s: Mesti Cik Fulanah yg bawa balik 15kg kurma ke Malaysia dah jadi saudagar kaya kan? Hehe jgn marah haa...

2 comments:

  1. cemana nak timbang? wahahaha nak bawak ape ni? bawak diri je lah boleh?? kui3

    ReplyDelete
  2. Pkai pnimbang brat bdn pn bole... Hu2..tp kalo nk slamat ltak r dlu brg2 yg rs cm exces tmpt len dlu,kot2 nsib baek bole tmbh2 sket mne yg ptt..bju xyah ler lbey2,juz bwk apa2 yg pnting especialy yg ssh dpt kt egypt cth ubat etc.

    ReplyDelete