Monday, February 22, 2010

Final Semester: Medicine First Year, Cairo University 2010


aku tgk bberapa member dh post blog ttg first day at school (university, for the 2nd semester)... well, aku pn nk post gk laa... ahaha...  ngada2 (mana ada ngada2... manja jerr... whatever)
xde pe sgt yg berlaku hari ni... Syukur dan Maha Suci Allah menjaga mataku drpd mngantuk... aku x tdo or even tersengguk lgsung dlm smua kelas, tp ad la gak mnguap dlm kelas CVS; sbab x cukup oksigen utk mnampung tenaga yg dh digunapakai utk pemahaman dlm ECG... haha... pusing sana pusing sini... haddoiii...
Ak rasa sungguh terharu Allah beri aku & kwn2 kesempatan bernafas sekali lagi utk mnyambung jihad kami semua di medan ilmu ni...  Bangun jerr dari tidur, “I’M ALIVE!!!” Sekali lagi Alhamdulillah... Aku akn cuba taip laju2, in compete with my heart beat sbb aku kena baca balik segala selok belok berbelit2 benda2 yg dh blajar arini dlm lecture.... fuhh3... (mcm vasalva’s method jerr...muahaha...)
arini, spt yg dijangkakan, akhawat kembali bergabung ngan ikhwah, i mean in terms of sitting in the same lecture hall...  walaupun xsmua kelas (dsbbkn bbrapa perbezaan tajuk yg diajar ataupun adakah lecturer tersalah faham? apa2 jela... heh)... bagi aku takde beza pun, seperti yg ‘golongan2 tertentu’ pikir... kelas berjalan spt biasa, lecturer semuanya masih ada kaliber masing2 yg tersendiri... member yg ditukar kpd lecturer baru pun otaknya ‘black out terus’... b4 this orientation even gets into trial...wujud beberapa respon negative sesetengah pihak... tp aku lebih memilih kpd, “u never know until u try”... cuba amalkan attitude seorang professional, bukannya menggelabah spt pe yg aku dh bbrapa kali nmpk dlm kalangan batch aku sendiri... senang cter, jgn ‘serabut2’, tak baik utk ‘kesihatan’ anda... muahaha... bukanlah kita sewenang2 nya2 berbuat sesuatu pbaharuan itu tanpa memikirkan risiko, tapi mata aku jelas nmpk, this idea does not put us at the edge of the cliff, but instead a challenge we put on our shoulders, a challenge that it’s been about time for us... risks are even at the safest place on Earth.
tp aku sgt faham, krn aku syg saudara2 ku, aku nmpk juga apa yg mereka nmpk (fikir atau takut atau waspada)... tp bg aku, selagi kita istiqamah, jgn la risau pd perubahan kpd kebaikan.... moga2 takde sentiment “selfishness” or any negative qualities dlm hati smasa anda mngemukakan hujah2 masa perjumpaan hari tuh, baik yg mempunyai pendapat sebijik mcm aku mahupun yg bercanggah dgn nya... ^_^  moga2 semuanya berjalan lancar dari semester Tahun Satu sampai bila2 pun... Kalo ada apa2 dugaan pun moga2 persaudaraan kita tetap ‘maintain’...  amin~

p/s: mode sentimental  kot. heh.

2 comments: