Tuesday, November 17, 2009

Count Back with 5, 4, 3, 2, 1

Ohh, kami tertinggal beras 5kg kat market...!!! nasib baik tak masuk dlm resit pun... kalo tak, mmg menangis air mata darah la... Aku rasa org Egypt main bantai jela yg sume org Asia tu org jepun(dalam ammi=yaban)...ada ke patut, penjual aiskrim yg ley tahan hensem tu tanya ktorang budak2 Beit Humaira’ ni org jepun ke org cina... eh, msia kurang terkenal ea???

p/s: terkenal gak la...!!! terkenal kononnya student msia kaya sgt..ahakz

Maka kenakalan Humaira’ girls pun bermula...aku yg baik ni diam jerr... ahaha... Tak psl2 bukan ajar dia bahasa Malaysia, ajar bahasa jepun... Cara Nazz ckp seolah2 mmg dia cerita ttg Negara (jepun) dia sendiri la... Kah3... maka si mamat arab ni pun dpt la 2 ke 3 perbendaharaan kata2 Jepun... Ala, stakat moshi2... everyone knows rite??? Apa pun, mmg tepat pilihan aiskrim strawberi yg aku pilih tadi... aku takley tgk benda2 yg pink or purple... yumm2...hilwun giddan!!!

Ada satu cerita:

Hari Jumaat yg lepas, aku ada chat ngan sorang manusia ni... Aku ingat dia professional... Aku ckp BM ngan dia, dia terus ckp BI ngan aku, seolah2 nak tunjuk yg dia pandai BI kot... Nk tunjuk high class ke aku pun tak tau... Apa2 pun, bukan itu poin yg aku nk gitau dlm blog ni... aku pantang betul org2 yg dlm bahasa kasarnya, begitu bangang otaknya... kalo setakat nak tgk pic, mintak jela... takyah la nak leceh2 ngan aku... Punyala blog aku yg paling teramat senang dia ley jumpa, dia tak jumpa2... Ttbe bila dah Jumpa, dia jumpa blog Nisa (.::the real me::.) punya blog berdasarkan gambaran blog yg dia bagi sgt kontra dgn blog aku yg simple ni... yg aku sgt la geram, “ohh, takde pic eh...takpe la..”

dan


“abes u expect i baca semua luahan ati you tu kerr”...

>>>Weyh, kalo ko malas baca blog org pun, takyah la perlekeh blog aku... kalo stakat mintak pic, mintak la...(walopun aku sure takkan bagi)... dahla facebook tak update, mmg sah2 r tak dpt tgk facebook aku...

dan

“freak songs mmg slalu best”

>>and what that supposed to mean? Ko ni mmg nak cari gaduh ke dlm chatroom or nak kata ko bagus because you r a total loser??? Pergi balik laa... Woi manusia, ko takde hak langsung nak judge lagu2 yg aku suka dgr... Aku tak suka betul bila org buat statement mcm tuh...

p/s: weyh, aku tak ketagih org baca blog aku la... dah ko asik Tanya mcm2 soalan bodoh kat aku, baik aku suruh ko baca blog aku yg bodoh2 ni gak... supaya ko faham...

Well, bukan semua org sama... Nanti kalo benda tu terjadi kat makwe or isteri or kakak or adik ko sendiri baru ko tau... But then, I hope you will become someone with brain next time. may Allah help you...

tah apa jenis manusia pun aku tak tau... Impression aku, “abes kalo ko tgk pic aku, ko nak x ray ke badan aku”...

Tu la aku pelik, “dlm gambar ni u ada tak?” eh, sejak bila aku rajin bagi publisiti murahan kat blog aku???? Patut la tak jumpa2... Aku rasa, dia direct URL blog aku yg ‘mayadealove.blogspot.com’ tu kat ‘Google Image Search’... Patut la... Mmg dasar kurang cerdik betul la... kalo aku, aku mintak je nk tgk pic... haa...masa tulah baru org yg dimintak putuskan peminta tu ley tgk ke tak...dan kalo dibenarkan tgk pic, baru diberitahu mana nak tgkk...sah2 takde adab...seolah2 mcm nak mencuri tgk pic aku... Aku mmg tak suka benda2 berunsur murahan termasuk baju yg nampak murah, manjadi mangsa fesyen, harga diri murah dan paling murah, pemikiran cetek dan kurang cerdik... dahla mcm excited bila dia tau psl my dark secret... I just know... sebab org mcm tuh chatting sebab nak excitement... I was not too disappointed though. I had been ready at the beginning to meet such stench in our society...

Byk betul soalan dia...mcm seolah2 that dark moment was just a bunch of hell’s shit, no big deal bagi dia... soalan yg jelas2 seperti satu benda main2 bagi dia... TU BAGI KO!!! well, it’s just a chatroom... No one will know me... sebab tu aku tak pna display pic aku sembarangan... so i said to him before I rush to Ust. Nazrul’s Class,

“sebab pmikiran org mcm u la ppl like ‘us’ can’t change”

that’s rite... Tulah antara satu lagi kesan2 bila org tak mahu memahami... Takde masalah pun ley selesai kalo dah mcm tuh... some ppl just don’t want to understand...

No comments:

Post a Comment