Wednesday, November 25, 2009

I'm a Big Sister and I'm Proud

Aku mendapat satu penemuan baru!!! Bukan penemuan saintifik, tapi penemuan aku mengenali lagi siapa sebenarnya adik aku nih... Adikku dah buat Myspace (ciss, ketinggalan zaman betul la... Haha)... Berdasarkan pe yg dia tulis kat profile, ngan ada grammatical error sket2 tuh... Ah, ta kosah la...Seolah2 impian dia byk kpd things related to computers and modern gadgets... Aku dulu risau, risau takut adik aku takde impian... So aku harap dia akan optimistik ngan impiannya... Amiin... Aku harap dia akan jumpa teman seperjuangan yg mendorong kpd kebaikan jugak... Aku harap dia takkan jumpa org yg tah apa2 kat Myspace tuh... Mcm aku tak tau...

Ckp psl Myspace, tu jerr yg buat aku takut. Aku tahu betapa adikku telah membesar... Betapa dunia dia akan lebih berkembang lagi lepas ni... So aku harap kematangan yg aku lihat dlm diri adik aku tak salah... Sebab setiap kali aku akan mula naik angin or masuk campur dlm benda yg aku tak patut masuk campur, adik aku yg akan halang aku dari burukkan keadaan.. Sebab aku dulu gila panas baran... Haha... Bunyi ganas tuh.... Hahaha.... Mmg kira darah panas la... (ahakz, sume manusia bdarah panas, tapi aku lebih panas kot...)

Sebab aku ckp psl impian ni, sebab aku pernah tanya adik aku, "ko minat nak jadi pe lpas ni?", "ko minat nak masuk bidang pe"... tapi dia suka jawab "entah la..."

So aku nasihatkan dia, explore la satu2 bidang... I mean, just take a peek which group is he in. Well, I used to take clinical psychologist as my peak goal. So I think I'll try to explore more this time... Stakat tgk adik baru buat myspace jerr beb, terus kakak mithali ni mcm sebak... Ahaha... Weyhh... satu2 jerr adik aku tuh... Adik laki lak tuh...

Aku terharu gila masa dia taip dlm email, "Call la selalu"... Ahakz... Yela tuh... Aku borak2 ngan dia pun gaya mcm nk ltak cepat jerr tepon tuh... Well, tulah gaya adik aku... Kadang2 aku rasa aku pun jenis org yg dingin mcm dia... Haha... Tgk arr... jgn nanti dah lama tak tgk muka, masing2 buat hal sendiri kat uma sudah... So aku kena keep in touch ngan my brother... sebab aku sgt la sng borak ngn dia berbanding ngan parents... Sebab tu jela sorang kawan aku kat uma... At least dpt la jadi muda2 sementara kalo kawan ngan dia... Yg pasti, adik aku sure gelak or kembang bila baca blog nih... Huhu...

eh2...raya korban nak dekat dah... semangat lak Beitun Humaira' nk wat open house...mintak2 event berjalan lancar semuanya...

2 comments: