Saturday, October 24, 2009

The Same Old Song: Like I Care, Losers.

peewit. naqiyan anis ngan penuh elegan nya sedang memahamkan apa yg dibaca kat buku anatomy. aku selamba jerr tak revise, lom study lagi. bila la agaknya aku nak jadi cam org yg rajin2 gitu. aku kena ubah cara aku ni. amek medic takley main2. mcm tak pcaye jerr. prinsi hidup aku banyak yg berunsur, “chill aja....petikan drama Upik Abu dan Laura yg diucapkan oleh watak Laura)

ishhh... Maya Dealove ex ‘Madu the third’... haha. macam lerr ko ingat Hard oii... haha. tiga org berpangkat Madu. kah3. whatever... high school thing. skang aku dah kurang minat benda2 materialistic ni. No more ‘girls for glam’ motto dlm hidup aku. aku semakin jelas ttg hala tuju aku tapi aku mesti buang lagi kabus2 kemalapan yg menghalang aku dari jumpa jln yg makin aku kejar, bila hamper dlm tgn aku... aku terlepas. bila berada dlm tgn aku, ia berderai mcm tu jerr tatkala aku kalah. Bahasa aku takde la tinggi. bahasa aku penuh dgn rahsia.

woii...rindu glerr kat Hard... hai hard... (nga lambai tgn)... haha. senget betul aku ni.

bila 'penyakit jiwa kacau' aku dtg, aku singgah ke dunia gelap tu. Cuma hendak melihat betapa perbezaan aku berbanding mereka yg masih bergelumang dlm dunia tu. lepas tu, aku akan kembali ke permukaan. Alhamdulillah, aku hanya kembali ke dunia gelap tu sebagai pemerhati. aku cuba selagi yg aku mampu utk sampaikan apa yg aku tak sampaikan dulu. I don’t know if those words of preaching towards good sakes compensate. selagi aku jauh berbatu2 dari tanah tumpahnya darahku, aku selamat. InsyaAllah. aku teringat kawan aku yg senasib ngan aku. adakah salah utk mempunyai impian? adakah salah dirinya sekiranya dia masih tak dpt memahami? so aku akan cuba sedarkan sesuatu pada kawan aku tu. aku respect usaha dia utk berubah dan dia sejak beberapa tahun mula berubah, Cuma bukan 100%. sume nyer aku, aku dan aku...kenapa tak cerita ttg org lain? sebab hidup mereka2 yg ku kenali tu dah cukup lengkap, atau hamper lengkap. (mana ana benda yg sempurna pada makhluk)... catatan ini hanyalah akan diteruskan ttg apa yg belum dekecapi lagi termasuk dlm usaha menjadi manusia sebaik2 manusia. aku tau, manusia impiannya tak pernah berhenti. jadi blog ini tak mungkin akan berhenti mengalir bak mengalirnya sungai nil. huhu.

weyhh, babe...aku petik kata2 ko eh.... (kerana nila setitik, rosak susu sebelanga tapi kalo letak susu setitik, satu belanga nila takkan berubah pun)

itulah yg menjadi salah satu cara utk kita memahami gene dominan. haha. gurau jerr. maksud yg tersirat, hati2 pilih kawan. kalau diri kita yg baik, hanya sedikit ‘cuitan kejahatan’ boleh menjejaskan kita. tapi kalau kita sahaja yg baik, masuk dlm kalangan kawan2 yg bad influence nya, macam mana kita buat pun tak mudah utk ubah ‘nila sebelanga’ tu. ataupun, mereka tak mungkin berubah pun kalau hanya kita yg bertindak.

aku rindu Malaysia tapi aku benci manusia2 yg pernah merosakkan hati dan jiwaku. aku benci segala kerosakan yg aku pernah lakukan pada otak, panca indera dan seluruh hatiku. Ini bukan sekadar kata2 utk dibaca. Hanyalah coretan utk dibaca. aku tak perlu komen. aku tak perlu follower. u boleh blah jerr. aku tak kisah. baca dan blah. tak payah susah2 follow aku.those ppl who dont like reading can just back off...

analoginya, aku tak tau sama ada manusia tu ada berapa muka. sebab aku dah puas hidup dgn banyak muka.muka toya, muka cool, muka cute (haha) dan paling banyak, muka baik...kui2

No comments:

Post a Comment